سنسور تشخیص سطح بنزین برای جایگاه داران - گروه فنی و مهندسی آریا سپند

سنسور تشخیص سطح بنزین برای جایگاه داران

تصور کنید ابزاری وجود نداشت که با کمک آن بفهمیم در هر مخزن چقدر مواد وجود دارد! در این صورت هر روزه به چندین نفر نیاز داشتیم که به مخازن سر بزنند یا با انجام محاسبات از میزان برداشت سوخت یا مواد هر مخزن، مقدار باقی مانده را تعیین کنند.

اندازه‌گیری سطح سوخت در مخازن ذخیره‌سازی صنعتی به‌ جهت نظارت بر سطح سوخت موجود در صنعت بسیار مهم هستند. تشخیص سطح سوخت موجود در جایگاه به واسطه‌ی سنسور‌های تشخیص سطح بنزین امکان‌پذیر است. سنسورهای سطح سنج امروزه در صنایع نفت، شیمیایی، دفاع و.. کاربرد دارد. در ادامه به اهمیت و کاربرد این سنسور‌ها می‌پردازیم.

کاربرد سنسور سطح بنزین:

کنترل سطح سوخت مخازن برای جایگاه‌های سوخت و شرکت‌ها و صنایع به‌خصوص پتروشیمی و نفت اهمیت زیادی دارد. سنسور تشخیص سطح بنزین، یکی از تجهیزات اساسی برای هر جایگاه سوخت محسوب می‌شود؛ چراکه این سنسورها اطلاعات کاملی از سرریز شدن یا خالی بودن مخازن در اختیار جایگاه‌داران قرار می‌دهند و از هرگونه اتفاق پیش‌بینی نشده و خسارات جلوگیری می‌کنند. 

سنسورهای تشخیص سطح بنزین یا سایر سیالات انواع مختلفی دارد که در این مطلب به سنسور سطح دیسپلیسری می‌پردازیم.

شرکت آریا سپند با طراحی و تولید سنسور سطح دیسپلیسر این امکان را فراهم می‌کند که میزان ورود و خروج سیالات را به صورت کاملا هوشمند اندازه‌گیری کرد و با استفاده از رله‌ی خروجی‌ آن پمپ یا شیر برقی مخزن را خاموش یا روشن کرد و به عنوان سوئیچ سطح کاربرد دارد.

در واقع سنسور دیسپلیسر یک جسم فلزی سنگین است که به یک فنر متصل شده است. هنگامی که مایع به ارتفاع مورد نظر می رسد، سنسور دیسپلیسر در مایع غوطه ور شده و وزن آن کاهش می یابد. در نتیجه فنر فشرده شده، آزاد شده و به سمت بالا جابجا می شود.با بالا رفتن فنر، آهنربایی که روی آن قرار دارد به سمت بالا حرکت کرده و باعث سوئیچ کردن یک رله می شود. از طریق این سوئیچ ها می توان سطح سیالات را اندازه گیری کرد.

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سنسور تشخیص سطح بنزین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خروجی استاندارد 4-20ma، RS485 جهت ارسال و کنترل اطلاعات از طریق PLC  یا RTU  (جمع‌کننده).
  • تنظیم رله سوئیچ حد بالا و پایین به صورت کاملا هوشمند.
  • قابلیت تنظیم واحد اندازه گیری سطح بر حسب سانتی‌متر و میلی‌متر و حجم بر حسب لیتر و مکعب.
  • قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات در سیستم حافظه‌ سنسور برای بررسی و بازبینی مجدد.

مزایا سنسور سطح دیسپلیسر برای جایگاه‌های سوخت:

سنسور‌های دیسپلیسر نسبت به انواع دیگر سنسورها حساسیت و دقت اندازه‌گیری بالاتری دارند. اندازه‌گیری سطح مایعات در برخی مخازن به دلیل دما و فشار بالای مخزن اهمیت زیادی از نظر رعایت موارد ایمنی دارد، سنسور تشخیص سطح آریا سپند با دارا بودن قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص سطح در دماهای بالا این مزیت را به شما می‌دهد که از بهترین تولیدات داخلی با خیال راحت در صنعت‌تان استفاده کنید.

علاوه بر مقاومت سنسورها در برابر دمای بالا، این سنسورها در تشخیص سطح مایعات با غلظت بالا عملکرد خیلی خوبی نسبت به نمونه‌های مشابه دارد؛ این سنسورها به واسطه‌ی مقاومت بالایی که دارد در مخازن مایعات با خورندگی مثل اسیدها و… عملکرد خوبی از خود نشان داده‌ است. 

از دیگر مزایای سنسورهای دیسپلیسری آریا سپند می‌توان به قیمت مناسب آن نسبت به نمونه‌های خارجی اشاره کرد. سنسورهای تشخیص سطح بنزین آریا سپند، ضمن حفظ کیفیت و با بکارگیری مواد اولیه‌ی مرغوب تحت نظارت مهندسان و متخصصان جوان در این زمینه به عنوان جایگزین نمونه‌های گران‌قیمت خارجی در بازار به حساب می‌آیند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سنسور تشخیص سطح دیسپلیسر برند آریا سپند، گارانتی و خدمات پس از فروش این برند است که به شما اطمینان ‌می‌دهد در هنگام خرید محصول و استفاده از آن در کنار شما باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل اقدام به رفع آن کند.

به دلیل دو فازی(مایع ،گاز و جامد) بودن برخی مخازن (وجود دو سیال مختلف)

مانند مخازن جداسازی نفت و آب شور اندازه‌گیری و تشخیص سطح یکی از این سیال‌ها اهمیت زیادی دارد که با سایر سنسورها قابل تشخیص نیست، در این موارد برای تشخیص دقیق سطح بهتر است از سنسورهای دیسپلیسر که شناوری و حساسیت بالا دارند استفاده شود.

نتیجه‌گیری:

سنسورهای تشخیص سطح انواع و ویژگی‌های متفاوتی دارد. اما از کاربردی‌ترین‌ آنها برای اندازه‌گیری سطح بنزین و سایر سیالات سنسورهای دیسپلیسر هستند که به‌واسطه‌ی مقاومتی که در برابر دما و غلظت دارند مورد استفاده‌ی جایگاه‌های سوخت، صنایع نفت و پتروشیمی و… هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *