بهترین راهنمای نکات و اصول نصب لول ترانسمیتر - اریا سپند

بهترین راهنمای نکات و اصول نصب لول ترانسمیتر

اندازه گیری دقیق لول ترانسمیتر زمانی رخ می‌دهد؛ که به‌ روش صحیح در محل خود نصب شود. چنانچه شیوه نصب لول ترانسمیتر به درستی انجام شود؛ می‌تواند، فرآیند تغییرات مواد را به‌صورت کامل تحت‌نظر بگیرد.

ولی در صورتی که نصب آنها به صورت اشتباه صورت بپذیرد، باعث اخلال در اندازه‌گیری شده و نتایج درستی را ارائه نخواهد داد. این موضوع منجر به ایجاد مشکل در ساخت و تولیدات مجموعه‌های صنعتی و تولیدی خواهد شد.

از همین رو در ادامه مقاله به بررسی نکاتی در مورد راه‌اندازی و اصول نصب لول ترانسمیتر می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

نکات اصلی برای نصب لول ترانسمیتر

1. ترانسمیتر سطح را با پشتیبانی مناسب نصب کنید.

2. از کابل مناسب استفاده کنید.

3. مواد فرآیند خورنده و داغ را از سطح‌سنج دور نگهدارید.

4. لوله‌کشی ایمپالس را تا حد امکان کوتاه نگهدارید.

5. حداقل اتصالات، خم شدن در لوله‌های ضربه‌ای را حفظ کنید.

6. Liquid Head را مانند همیشه پر از مایع نگهدارید.

7. از گرفتن رسوب در لوله‌ها اجتناب کنید.

 8. از نوسانات دمای محیط اجتناب کنید.

 9. وجود هرگونه نشتی و هر نوع خرابی در سیستم را بررسی کنید.

 10. در صورت لزوم عایق بندی کنید.

اگر در مورد فرستنده یا ترنسمیتر سطح اطلاعات کافی ندارید با کلیک بر روی فرستنده یا ترانسمیتر سطح چیست؟ به اطلاعات کافی در زمینه دست یابید و با این اطلاعات حرفه‌ای شوید.

مهمترین عوامل تاثیر گذار در نصب لول ترانسمیتر

از مبدل‌ها برای ارسال و یا دریافت سیگنال‌ها به منظور اندازه‌گیری فاصله یک سطح در لول ترانسمیترها استفاده می‌شود. به همین جهت در ساخت لول ترانسمیتر، قطعات دقیق و حساسی استفاده می‌شود. از طرفی علاوه بر استفاده از قطعات دقیق، عوامل دیگری در دقت و اندازه‌گیری لول ترانسمیترها تأثیر گذاراند.

از جمله این عوامل می‌توان؛ به موارد زیر اشاره داشت:

محیط سطح سنج: هر چیزی که در محیط نصب لول ترانسمیتر می‌تواند تاثیرگذار باشد. از جمله موارد تاثیر گذار محیط بر لول ترانسمیتر می‌توان به دما، فشار، باد، رطوبت، آب و هوا و موارد دیگر اشاره کرد.

فضای نصب لول ترانسمیتر: فضای کافی بین سنسورها از ایجاد تداخل و کاهش مناطق کور برای اندازه گیری دقیق جلوگیری می‌کند. در هنگام نصب به هیچ عنوان سنسورهای همگام و غیر همگام را با فاصله کم، در کنار همدیگر قرار ندهید.

ماده اندازه‌گیری شده: چنان چه ماده تحت کنترل اندازه گیری توسط لول ترانسمیترها دچار تغییر شکل، رنگ و یا هر نوع تغییری شود؛ بر نتیجه اندازه گیری تاثیر مستقیمی دارد.

اشتباهات رایج در نصب لول ترانسمیتر

ماهیت همه‌کاره و ظرفیت اندازه‌گیری دقیق باعث افزایش میزان لول ترانسمیترها در بین خریدران است و جز یکی از پرکاربردترین محصولات ابزار دقیق کنترل سطح است. اما در مواردی نصب اشتباه باعث می‌شود؛ در میزان دقت اندازه‌گیری اشتباهاتی رخ دهد و نتایج کاذبی را بدهد. این اشتباهات شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم توجه به ناحیه کور لول ترانسمیتر
  • نصب در محیط‌های نامناسب
  • درنظرنگرفتن منابع برق و کابل‌ها
  • عدم تنظیم لول ترانسمیتر

با رعایت نکات فوق، امکان بهره وری از این ابزار دقیق را تا حد زیادی بالا برید.

 توصیه آریا سپند برای نصب اصولی لول ترانسمیترها

برای اینکه در پروژه کاری خود به نتیجه دلخواه و مورد اطمینان در اندازه گیری برسید و بتوانید بر اساس خروجی که به شما می‌دهد؛ فرایند تولید محصول را طی کنید؛ باید در مرحله اول از تجهیزات ابزار دقیق مناسب را انتخاب و استفاده کنید. پس از خرید محصول مورد نظر نسبت به نصب اصولی آن اقدام کنید.

چنان چه در انتخاب نوع محصول و یا نصب آن به راهنمایی نیاز دارید؛ کافی است با شرکت آریا سپند در ارتباط باشید.

تیم صنعتی آریا سپند برای راهنمایی شما در زمینه انتخاب نوع لول ترانسمیتر و نصب آن آماده خدمات‌رسانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما از طریق شماره 09904901380 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *